Tuesday, September 30, 2008









みなさん、こんにちは。二年生のチェンです。先週、日本語館はとても忙しかったです。宿題と試験と日本へ行くための準備の上に、ジュッサの縁日に行って、国語館のタレントショーにも参加しました。

縁日は土曜日にあって、アペルにあったから、ちょっと不便だったけど、とても楽しかったです。ヤマタイがたいこの演奏をし、とてもにぎやかでした。日本の食べ物もたくさんありました。いろいろな食べ物があって、クレープとか、たこ焼きとか、お好み焼きとか、焼きそばがありました。おいしかったです。でも、今年より去年の方がゲームと別の事がもっとありました。

国語館のタレントショーは日曜日にありました。わたしたちはとても大きい折り紙の鶴を作りました。鶴を作っている時に興奮していたが、折り紙の四角の紙を作っていた時の方がもっと楽しかったと思います。馬鹿のように飾っていました。

以上です。

Hello everyone! This is Tina, the sophomore. Last week, the Japanese house was incredibly busy. In addition to homework, exams, and the proposal for the trip to Japan, we also went to JUSA’s Ennichi and we also went to the Language House’s talent show.

Ennichi was on Saturday. Because Ennichi took place in front of Appel, it was a little inconvenient but it was very fun. Yamatai gave a concert and played the taiko drums; it was very lively. There was a lot of Japanese food. There were several types of food, for example, crepes, octopus balls, a kind of Japanese pancakes, and fried noodles. It was very delicious. But, this year did not have as many games and activities last year’s Ennichi.

The Language House’s talent show was on Sunday. We, the Japanese Language House made a very large crane for the show. Making the crane was very fun but I think the time we made and decorated the square piece of origami paper was more enjoyable. We decorated the paper like idiots (silliness).

And that’s it..

No comments: